czwartek, 24 września 2015

Dżem z jabłek i dyni



Składniki :
  • 1/2 kg dyni
  • 1/2 kg jabłek
  • około 1/2 szklanki cukru, 3 łyżki cukru żelującego
  • sok z całej cytryny
  • ewentualnie szczypta cynamonu





Przygotowanie:
  1. Dynie obieramy z twardej skórki i kroimy w małą kostkę, tak samo robimy z jabłkami
  2. Dynię wsypujemy do dużego garnka ( najlepiej z grubym dnem), dolewamy pół szklanki wody, przykrywamy pokrywką i smażymy często mieszając do momentu, aż dynia stanie się szklista 
  3. Kiedy dynia prawie się rozpadnie dodajemy jabłka i smażymy do połączenia składników, wtedy dodałam cukier, cynamon i sok z 1 cytryny- sok na wyczucie, do podkreślenia smaku dżemu, by nie był mdły
  4. Smażyłam do zagęszczenia masy, ale po dodaniu cukru dżem stał się rzadki, wtedy dodałam cukier żelujący i smażyłam jeszcze kilka chwil 
  5. Po przesmażeniu przekładamy do wyparzonych, czystych słoików, zakrywamy dekielkami
  6. Ja jeszcze pasteryzuję, by mieć pewność, że dżem mi się nie popsuje.
                    Użyję do przekładania ciast lub posmarowania naleśników :)


                        Ten dżem wygląda niezwykle kolorowo i apetycznie :)

12 komentarzy:

  1. Nie jadłam jeszcze dżemu z dynią. Czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja przyjaciółka poczęstowała mnie kiedyś dżemem z dynii i byłam bardzo pozytywnie zaskoczona ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uleńko, nigdy nie jadłam czegoś podobnego. Aż mnie korci, żeby spróbować zrobić taki dżemik... Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne połączenie, świetny dżem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały dżemik, jaki piękny kolor :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama niedawno robiła dżem z pigwy. Nie miałam pojęcia, że coś takiego w ogóle można zrobić, ale niezawodny internet oczywiście nam pomógł... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://prostepotrawy.blogspot.com/2014/09/konfitura-i-galaretka-z-pigwy.html
      U mnie jest tez taki przepis na pigwę, pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Musi być smaczny:) i jaki ma piękny kolor:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajne połączeni i myślę, że udane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dynie są, jabłka są, więc trzeba zrobić! Super przepis! :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...