środa, 1 lipca 2015

Jagody pasteryzowane na zimę


Jagody, jagody, sezon na jagody otwarty !
Róbmy z nimi pierogi, ciastanapoje desery
Sezon nie trwa długo i ...powtórzy się dopiero za rok, korzystajmy zatem póki są :)
Najlepsze świeże.
Ja zamknęłam ich smak w kilku słoiczkach, później wykorzystam je do deserów, lodów czy do polania budyniu. Przepis jest super prosty.


Składniki :
  • jagody
  • cukier

Przygotowanie :

  1. Jagody umyć i osączyć na sicie
  2. Do umytych, małych słoiczków wsypywałam na przemian jagody i około 2 łyżki cukru. Lekko ucisnęłam.W moich słoiczkach razem z jagodami dałam około 4 łyżek cukru
  3. Słoiczki przykryłam dekielkami, zakręciłam i wstawiałam do garnka z zimną wodą, ( wody było na 3/4 wysokości słoiczków) pasteryzowałam około 20 min. od momentu zawrzenia wody
  4. Słoiczki z jagodami pozostawiłam w garnku do ostygnięcia.

                              Z 1.5 l jagód miałam 6 słoiczków.

21 komentarzy:

  1. u nas jeszcze nie ma:(
    ale takie przepisy są najlepsze- szybko i prosto, ale jak smacznie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. A potem zimą aż miło otworzyć! Do owsianki jak znalazł ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam jagody. Mam jeszcze dwa słoiczki z zeszłego roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne, kiedy zimą otwiera się taki słoiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. też zamykam jagody w słoiczkach :) w zimie dobrze jest sobie wyciągną domowy smakołyk i przypomnieć o lecie :):)

    Ps. zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie pasteryzowałam jagód :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry pomysł - warto spróbować, bo nie ma to, jak własnej roboty przetwory na zimę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie jagody ze słoika :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też już pierwsze zapasy na zimę robię, na razie tylko truskawki i rabarbar, ale za resztę biorę się w przyszłym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki słoiczek otworzyć zimą to prawdziwy rarytas. Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Słoiczki pełne pyszności:)
    moc uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właściwie zamrażam jagody, ale pamiętam, jak moja Mama zawsze pasteryzowała. Teraz mi to umknęło. A to przecież taki wspaniały sposób na jagody. Musze zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zazwyczaj mrożę, ale chyba czas się skusić na pasteryzację. Pierogi z jagodami... Smaka mi narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie robiłam jeszcze jagód, tylko pasteryzowałam paprykę. Uwielbiam pierogi z jagodami:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie jagody zimą to dopiero rarytas, a zupa jagodowa....mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto teraz pomyśleć o rzeczach na zimę - super! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie boróweczki otwierało się, gdy bolał brzuch :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aha, już wiem jak pasteryzować jagody w cukrze.Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Są doskonałym środkiem w leczeniu biegunek.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...