piątek, 15 maja 2015

Biała kapusta na pomidorach


Można użyć świeżą, młodą, białą kapustę, ale ta stara w główce też będzie dobra.



Składniki :
  • główka kapusty
  • suszone warzywa
  • 2 cebula 
  • ewentualnie kiełbasa
  • tłuszcz do smażenia
  • sól, majeranek, koperek, bazylia, ząbek czosnku
  • pomidory lub koncentrat pomidorowy, ja użyłam pomidory krojone


Przygotowanie :
  1. Umytą, poszatkowaną kapustę wsypałam do garnka, zalałam około 2 szklankami wody, posoliłam, dodałam liść laurowy, kilka ziaren pieprzu 2 ząbki czosnku i garść suszonych warzyw ( można oczywiście świeże, ale zależało mi na czasie i użyłam gotowych- suszonych ), gotowałam do średniej miękkości
  2. Na wierzch jedynie lekko podgotowanej kapusty wyłożyłam pół słoika pomidorów krojonych, które sama wcześniej przygotowałam. Można również włożyć pomidory do garnuszka z łyżką masła i przesmażyć je kilka minut, a potem przetrzeć przez sitko i przełożyć do kapusty.Te wyłożone bezpośrednio na kapustę pogotowałam kilka minut i również wyjęłam je na sitko i przetarłam do kapusty
  3. Pokrojoną cebulę oraz kilka plastrów kiełbasy przesmażyłam na maśle klarowanym, dodałam, doprawiłam do smaku solą, pieprzem, majerankiem, łyżeczką cukru. Pogotowałam jeszcze razem około 10 min. Gdybym miała pod ręką świeży koperek nie żałowałabym  dodać go obficie :)
Pomidory krojone można z powodzeniem zastąpić kilkoma łyżkami koncentratu pomidorowego.

20 komentarzy:

  1. Biała kapustka lubi kwaśność pomidorów. Mój teść ich nie lubił, to teściowa zawsze gotowała ją z kwaśnymi jabłkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto , ale bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis na jarskie jedzenie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. co tu dużo gadać: prosto i pysznie :) tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wyglada:)
    wspaniałego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna kapusta. Bardzo podobnie robi mój mąż. Ja ją uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny dodatek do obiadu :) Bardzo apetyczne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię kapustę ,fajnie ją podałaś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Biała kapustka z pomidorami jest pyszna i wszyscy ją uwielbiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. I ja też robią młodą kapustkę albo z pomidorami, albo z koperkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł :)) Takiej jeszcze nie jadłam :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Robimy podobną kapustę :D Uważamy, że idealnie łączy się z nutą pomidorową :D

    OdpowiedzUsuń
  14. moja mama też robi kapustę w taki sposób :) a najlepsza jej wychodzi na tłuszczu z pieczonego mięsa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł na dodatek do pity, rybki i innych pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno wykorzystam ten pomysł, zapisuję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...