sobota, 30 sierpnia 2014

Pesto z jarmużu z makaronem

Kiedy tylko kupiłam jarmuż, wiedziałam, że zrobię z niego pesto.
Zachomikowałam w odległych zakamarkach mojego ogrodu kilka pokrzyw, które wcześniej użyłam również do smacznego pesto, pokrzywy znów odrosły i mogłam spokojnie zerwać je do następnego eksperymentu kulinarnego :)



Składniki :

  • 100 g jarmużu
  • 4 ząbki czosnku
  • garść świeżej pokrzywy
  • około 10 świeżych listków bazylii
  • około 10 łyżek oliwy z oliwek
  • 4 łyżki migdałów  w płatkach
  • 4 łyżki ziaren sezamu białego
  • sól, pieprz sok z cytryny
  • 5 łyżek startego, żółtego sera

Przygotowanie :
  1. Jarmuż, pokrzywę, liście bazylii umyć, czosnek po obraniu grubo pokroić
  2. W/w składniki  włożyć do blendera i zmiksować, w trakcie dodawać stopniowo oliwę, odrobinę soli i mielony pieprz prawdziwy wraz z sezamem i migdałami
  3. Spróbować, dodać ser i ostrożnie po łyżeczce soku z cytryny - zmiksować
  4. Jeśli smak nam odpowiada podawać z makaronem, u mnie był to makaron z mąki orkiszowej.
Takie pesto będzie tez świetnym dodatkiem do  kanapek z żółtym serem lub z jajkiem.
Smacznego !



                                                             Jarmuż

29 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam jarmużu. Zielone pesto wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet pani Profesor Zdrówko byłaby zachwycona "zdrowotnością" tych przysmaków. Słyszałam o pesto z jarmużu, ale u nas jest trudno dostępny, a w ogródkach zapomniany... Nie wiedziałam też, że można jeść odrośnięte pokrzywy przez cały rok, to cenna wskazówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jarmuż rzadko bywa, ale upolowałam...pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ciekawy pomysł na potrawę z wykorzystaniem jarmuży-który ma tak wiele witamin;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. To się nazywa danie samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dość,że zdrowe to jeszcze pięknie wygląda, i apetycznie,pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę spróbować - wygląda na to, że samo zdrowie, kolor i smak! Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego pesto jeszcze nie jadłam, jestem ciekawa smaku. Wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam jarmużu, ciekawe jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam zupę z jarmużem mojej babci... <3
    Twoje pesto wygląda pięknie i smacznie:) :)
    Pozdrawiamy!!!
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jadłam chyba jarmużu, nie pamiętam. Danie wygląda wspaniale. Samo zdrowie!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku wygląda przecudownie! :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne pesto ,do wypróbowania ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jarmuż to pyszna zielenina.
    Twoje pesto też lubię!

    OdpowiedzUsuń
  14. U Ciebie trzy w jednym. Jak zwykle pięknie, smacznie i zdrowo. Bardzo smacznie i kusząco... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, to wielki komplement, aż się zarumieniłam - dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Nie miałam okazji jeść jarmuźowego - świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...