środa, 18 czerwca 2014

Czerwcowa piekarnia - knekkebrød - chlebek pełen zdrowia

Skorzystałam z propozycji  Amber do wspólnego pieczenia chleba.
Tym razem to chrupki chlebek norweski.
 Zaproponowany przepis wydawał mi się prosty, a przy tym bardzo ciekawy :)
Składniki :
  • 200 ml otrębów pszennych
  • 200 ml płatków owsianych
  • 200 ml pestek dyni
  • 200 ml pełnoziarnistej mąki żytniej, u mnie pełnoziarniasta pszenna
  • 200 ml ziaren słonecznika
  • 100 ml siemienia lnianego
  • 100 ml ziaren sezamu
  • 2 łyżeczki soli
  • 700 ml wody
  • łyżka czarnuszki

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki wymieszać i odstawić na 10 minut. Ja dodałam jeszcze łyżkę czarnuszki.
  2. Wykładamy blachę papierem i rozsmarowujemy ciasto cieniutko  równą warstwą.
  3. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 150 stopni z termoobiegiem na 10 minut. W moim piekarniku bez termoobiegu piekłam 20 min
  4. Po 10 minutach wyciągamy i kroimy na prostokąty. Wstawiamy ponownie do piekarnika jeszcze na 30-40 minut.
  5. Wyciągamy i odstawiamy do wystygnięcia – po ostygnięciu stwardnieje.
  6. Najlepiej przechowywać w szklanym lub ceramicznym pojemniku z przepuszczalną pokrywką.
        Instrukcję wykonania możecie obejrzeć na tutaj.




Chlebki smakują trochę jak krakersy. Jest świetny na wyjazdy zamiast tradycyjnego chleba.
Myślę, ze można byłoby zrobić je jeszcze cieńsze, ja piekłam  na oryginalnej foremce z piekarnika 37 x 37 cm.

Knekkebrød na blogach:
Bajkorada
Dzieje kuchennej Wiewióry
Eksplozja smaku
Fabryka kulinarnych inspiracji
Grahamka,weka i kajzerka
Healthy Craving
Konwalie w kuchni
Kuchnia Gucia
Kuchennymi drzwiami
Kulinarne przygody Gatity
Leśny Zakątek
Magnolia-rozmaryn
Moje domowe kucharzenie
Moje małe czarowanie
Nieład Malutki
Nie tylko na słodko
Proste Potrawy
Ogrody Babilonu
Red and Pale
Ruskie raz!
Smakowe kubki
Smakowity chleb
Stare gary
W poszukiwaniu SlowLife
W sezonie
Zacisze kuchenne

37 komentarzy:

  1. Bradzo udane chrupki!
    Cieszę się,że dołączyłaś do pieczenia.
    Dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Urszulko, niezależnie od tego jak jest chlebek pokrojony, ale odważnie i z miłością upieczony, to ten jest pyszny.Warto go powtarzać, bo to samo zdrowie. Lubię chleby tradycyjne, ale taki turbo odkurzacz czasem wiele dobrego poczyni w organizmie.
    Miło jest piec wspólnie i zbierać doświadczenia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten chlebek mnie oczarował, same ziarna to bomba zdrowia. Nic tyko zajadać i chrupać. Ja jeszcze takiego nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. chlebek wygląda wspaniale, jeszcze chyba nigdy takiego nie jadłam : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę upiec ten chlebek. P.S. Zrobiłam ostatnio knedle z truskawkami Twojego przepisu i wyszły przepyszne! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. A tu znowu chlebek domowy i znowu zapowiada się smakowicie!
    Pozdrawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chlebek cudowny:-) Pięknie dziękuję za wspólny czas w piekarni:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwa bomba zdrowa! Super :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy chleb swojski to rarytas, a Twój jeszcze z ziarnami to dopiero pychota - lubię takie.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. To na prawdę mega zdrowy chleb ! I mega błonnikowy !
    A nie wyszedł bardzo twardy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest twardy, wpierw wiśny, a dopiero z czasem ma stwardnieć, ale twardości nie doczekał :)

      Usuń
    2. Aha, no to w sam raz jak dla mnie - uwielbiam wszystkie nasiona i zboża w nim zawarte ;)

      Usuń
  11. Wygląda znakomicie! Wszystkie dodawane nasiona, to takie jakie dodaję do chleba na zakwasie. Muszę wypróbować! Mam nadzieję, że mi się uda:)
    p.s. Jak pięknie chlebek wygląda w Twojej odnowionej paterze!:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Aniu, wypróbuj, chlebek znakomity, nawet na dłuższe przetrzymanie.
      a patera rzeczywiście prezentuje się świetnie.

      Usuń
  12. Od patrzenia robię się zdrowsza, ten chleb dodaje energii!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też go upiekę. Bardzo lubię chlebek chrupki.
    Z czarnuszką pewnie wybornie smakuje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oh, przepis + zdjęcia i wydaje się takie proste pieczenie chleba, może nawet spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny ten chlebek. Lubię pochrupać czasami jakieś krakersy, więc taki chlebek byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawie wygląda i składniki fajne do pochrupania super - przepis zapisuje może wypróbuję :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. To wyszły chyba takie pieczone placuszki niż chlebek. Ale że pełne zdrowia, to nie wątpię :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Od samego czytania składników jeść się chce !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo udany chleb chrupki, i do normalnego jedzenie jako kanapki, i do podgryzania. Miło było wspólnie go piec :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super wyglądają :) Zapraszam do mnie :)
    http://przepisnazycie2f.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  22. Urszulo, Twój zdrowy chlebek wygląda cudownie i na pewno skorzystam z przepisu, ale dzisiaj moje serce podbiły ananasy w sosie truskawkowym - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Samo zdrowie taki chlebek :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Taki chlebek to samo zdrowie , dużo składników ale pracy z ciastem mało. Warto spróbować. Dziękuję za przepis i pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Smakowity ten chlebek :) Mało pracy, a więc chętnie spróbuję :)

    Zapraszam do siebie, obserwuję
    http://zmiksowane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. już ze 2 miesiące się za niego zabieram, ale w końcu go zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. To wygląda fantastycznie, muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  28. To jest porządna porcja zdrowia! Pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale pysznie wyszły:)) Dziękuję za wspólną akcję!

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo mi było piec wspólnie. Będę powtarzać : prosty, zdrowy i smaczny :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pyszny chlebek! Dziękuję za wspólne spotkanie przy piekarniku!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...