piątek, 6 lipca 2012

Nocny drożdżowy placek dla zapracowanych :)









Ten przepis dostałam od mojej koleżanki Renaty , ale bardzo podobny znalazłam w książce kucharskiej "Kuchnia polska " -  Ewy Aszkiewicz . Jest to wersja ciasta bez mozolnego wyrabiania , a jedynie ciasto samo "dojrzewa " przez noc ...
Składniki ( na prodiż - wyjdzie wysokie ciasto ) , a gdy podwoimy składniki to na blaszkę o wymiarach : 24 x 32 cm





  • 4 jajka 
  • 4  szklanki mąki tortowej
  • 7 dag drożdży
  • 3/4 szklanka  mleka
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju 
  • sól, owoce - u mnie jagody
Przygotowanie :
  1. Do miseczki wsypać 3 szklanki mąki
  2. Drożdże dobrze rozkruszyć ( jak najdrobniej ! , można przetrzeć je przez sitko nylonowe ) i posypać nimi mąkę
  3. Mleko wlać ostrożnie na drożdże ( zimne )
  4. Jajka roztrzepać w garnuszku i wylać do miski na mleko (niczego nie mieszamy !)
  5. Wsypać cukier ,  olej
  6. Wsypać szczyptę soli ,  wierzch posypujemy pozostałą 1 szklanką mąki.
  7. Gotowe na dziś , niczego nie mieszamy 
  8. Miseczkę przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu ( moje "nocowało pod kocem ) do dnia następnego
  9. Rano należy masę dobrze wymieszać
  10. W przepisie jest powiedziane , by ciasta nie wyrabiać , a jedynie dobrze wymieszać i tak zrobiłam
  11. Po przełożeniu do prodiża posypałam jagodami i okruszkami - trzymałam  przykryte ściereczką w takim miejscu , gdzie padały na nie promienie słońca - około 20 min. - urosło  :)
  12. Piekłam 50 min.
  13. Jeśli pieczemy w piekarniku to w temp. 170 stopni C przez 40 min.
Przepis na kruszonkę :
  • masło lub margaryna około 1/5 kostki
  • cukier puder 3-4 łyżki
  • mąka około 5 płaskich łyżek
  • Wszystkie składniki wymieszać i dobrze wyrobić czubkami  palców ,  ( jakby je  " mieląc " )
  • Gotowymi posypać wierzch ciasta . 
Nie należy dawać zbyt dużo owoców na wierzch ciasta , bo opadnie . Tak samo z kruszonką . Raz tak się mi  własnie stało :)
Ciasto to piekłam dwukrotnie , raz z połowy produktów ( w sam raz , by zjeść dziś i jutro ) , a to z podanych powyżej  składników jest dla większej liczby wielbicieli drożdżowca :)

14 komentarzy:

  1. aż się zrobiłam głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mam ochoty na jagódki:) ciasto wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam to ciasto! znam je jako "ciasto samorobiące" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tez jeszcze takie co topi sie w wodzie przez noc , a rano piecze. Ale przepis gdzieś przepadł :(

      Usuń
  4. Jasny i przejrzysty przepis. Może być i dla leniwych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przespis :)

    Pozdrawiam
    Staś

    www.roftdesign.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. iście domowy,taki sielski,jak lubię najbardziej;))w kuchni uchował się ostatni kawałek(prawie identycznego) z czarnymi porzeczkami;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można użyć mąki pszennej, a nie tortowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz robiłam ze zwykłej pszennej , a raz z tortowej . Lepsze było z tortowej , zdecydowanie :)

      Usuń
  8. Kocham takie proste ciasta! Ja ostatnio wszystko z porzeczkami piekę, bo mamy taki urodzaj, ale te jagody mnie kuszą. Ostatnio kupiłam 30 dkg z myślą o cieście, niestety zanim zastanowiłam się jakie ciasto upiec, córki mi całe jagody wyjadły:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smacznie wygląda, pięknie wyrośnięty i przepyszne jagodowe smaki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę ten sam patent :) http://domowefrykasy.blogspot.com/2012/06/drozdzowe-dla-leniwych-ilub.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie. Przepisy, które każdy może zrealizować jeśli tylko chce :)
    Zapraszamy do siebie http://czujemietedogotowania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...