niedziela, 17 czerwca 2012

Lekki sernik z jogurtów bałkańskich



Jakiś czas temu podałam przepis na sernik bez sera.
 Ten jest podobny tzn. nie ma w składzie ciasta sera, a tylko jogurty - bałkańskie .
Nie smakuje jak tradycyjny sernik , ale jest chyba mniej kaloryczny od tego z serem białym  :)
Składniki:

  • 3 opakowania jogurtu bałkańskiego - każdy po 340 g
  • 5 jaj
  • 1 i 1/3 szklanki cukru 
  • 3 budynie śmietankowe ( użyłam takie na 1/2 l. mleka )
  • rodzynki , biszkopty
  • 1/2 szklanki oleju

Przygotowanie :
  1. Żółtka ucieramy z cukrem dodawanym stopniowo ( rodzynki namaczamy we wrzącej wodzie  i oczekują )
  2. Dodajemy po łyżce jogurtu aż do wyczerpania ) i ucieramy
  3. W trakcie dodajemy stopniowo olej i sypkie budynie
  4. Rodzynki osączamy dokładnie i dodajemy do masy
  5. Białka bijemy na pianę i dodajemy już łyżką delikatnie łącząc je z masą
  6. Ja do pieczenia użyłam prodiża, ciasto przełożyłam do foremki na dnie której ułożyłam biszkopty
  7. Wadą tego pieczenia była spora ilość masy jajeczno -jogurtowej i ciasto w trakcie pieczenia lekko z wierzchu  mi się przypaliło a w środku jeszcze było nie upieczone , przykryłam je folią aluminiową i dopiekłam
  8. W przepisie który znalazłam na opakowaniu jogurtu napisano by " piec długo w temp. 180 stopni C"
  9. W prodiżu piekłam sernik prawie 2 godziny.
Następnym razem na prodiż wezmę tylko 2 opakowania jogurtu i będzie akurat.
A  masa jest rzadka i musi trwać zanim się przepiecze :) Smacznego !


7 komentarzy:

  1. Mam w planach zrobienie takiego sernika:). Wygląda bardzo kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie. Pewnie ma lekko bardziej kwaskawy posmak. Chętnie bym się sama przekonała:)

    Co dziś zjem na śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie jest kwaskowy , a bardziej budyniowy :) pozdrawiam
      Trzeba wypróbowac...

      Usuń
  3. ten sernik "nie sernik" wygląda znakomicie:) musi być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...